وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۰ بازیگر شناخته نشدنی قرن ۲۱/نقش آفرینی بر لبه تیغ

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ب.ظ

 

بازیگری درسینما همواره از جذاب ترین بخش های عرصه تصویر است.اما تا به حال به این نکته دقت کرده اید که چرا بعضی بازیگران به واسطه حرفه شان بیشتر مورد توجه قرار می گیرند؟بازی در بعضی از نقش ها قدری دشوارتر از این است که پشت میز گریم بنشینی و خود را زیبا تر جلوه بدهی یا جلوی دوربین بروی وبعد شب با خنده وخوشی به خانه برگردی ، بعضی از نقش هایی که در تاریخ سینما ایفا شده است به خاطر شرایط خاصشان ، گریم های سنگین، موقعیتی که شخصیت ها در ان حضور دارند و بسیاری از مسائل دیگر تبدیل به نقش های دشواری شده اند که هر بازیگری از پس ایفای ان بر نمی اید. حتی برخی از این نقش ها به قدری متفاوت هست و دور از کارکتر واقعی بازیگر که او باید برای ایفای ان نقش از خودش وواقعیت ها خودش فاصله بگیره و فرسنگ ها غیر قابل شناخت بشود.این مورد هم در نوع ایفای نقش وهم در نوع گیریم توجه شما را جلب می کند.در ادامه توجه شما را می کنیم به ۱۰ بازیگری که در بعضی از فیلم ای غیر قابل شناخت تر از دیگر شخصیت ها ظاهر شده اند.

*۱* دنیل دی لوئیس(لینکلن-۲۰۱۲/استیون اپیلبرگ)

این بازیگر برنده سه جایزه اسکار در اخرین پروژه سینمایی خود،((لینکلن)) به قدری در شخصیت خود فرو رفته بود که در تمام دوران فیلم برداری اگر کسی اورا با نامی غیر از ((اقای رئیس جمهور)) خطاب می کرد پاسخی از او دریافت نمی کرد،  برای درک این تعغیر بسیار زیاد فقطکافی هستش اورا به صورت همزمان در دو فیلم لینکلن و دارودسته نیویورکی ها ببینید تا دریابید تفاوت بیل قصاب با ابراهم لینکلن چگونه در این بازیگر نمایان شده است.اگر باز هم باما هم عقیده نیستید می توانید به تماشای این فیلم بنشینید وببینید که او چقدر روی تکلم ، لحن و تک تک حرکاتش تمیرین وممارست کرده است

i279_danieldaylewislincol

*۲* نیکلاس کیج(اقتباس-۲۰۰۲/اسپایک جونز)

این بازیگر در فیلم (اقتباس) نه تنها نقش یک فیلم نامه نویس چاق غیرقابل شناسایی را ایفا کرد بلکه در واقع نقش برادر دیگرش هم در این فیلم به عهده او است و او همزمان هم چارلی هستش و هم دونالد کافمن ! نیکلاس کیج با این فیلم نشون داد که می تواند در کنار شمار زیادی فیلم های اکشن شاده خود،بازی ای از خود ارائه بدهد که لایق نامزدی جایزه اسکار هستش. بهتون پیشنهاد می کنم حتما این فیلم را تماشا کنید اگر نکردید.

z338_nic

*۳* کریستین بیل(ماشینست-۲۰۰۴/برد اندرسون)

به نظر  نمی رسید که این بازیگر برنده اسکار نیاز انچنانی به گیریم داشته باشد،بیشتر به نظر می امد که نیاز به یک ساندویچ دارد.بعد از انکه چیزی حدود ۳۰ کیلوگرم وزن کم کرد تا بتواند نقش یک کارگر ساده صنعتی که پیش از یک سال است دچار بی خوابی شده را بازی کند.

w277_yr

*۴* میکی روک(شهر گناه-۲۰۰۵/رابرت ردریگوئز)

میکی مورک درست یک سال بعد از انکه این بازیگر خود را به دست جراحان پلاستیک سپرد تا چهره ای بهتر وجوان تر داشته باشد در نقش مارو حضور پیدا کرد که به نظر می رسید دیگر نیاز چندانی به گریم ندارد که بتواند نقش یک مرد عظیم الجسته را بازی کند که یک شبه قصد دارد تعداد زیادی انسان را به قتل برساند.

i6335_220pxMickey_Rourke_T

*۵*دیو گرول(دی سخت کوش در راه انتخاب سرنوشت-۲۰۰۶/لیام لینچ)

این اهنگ ساز،نوازنده وخواننده سرشناس راک با گیریم عجیب و دندانهایی منحصر به فرد در نقش(استن) به طور کامل غیر قابل شناسایی شد.شاید با این کار می خواست که با قرار دادنپیک گیتار در میان ان دندان ها قطعه هایی بسازد که خود را به عنوان فردی بزرگ در موسیقی راک معرفی کند ، وشاید هم قصد داشت تا با ان شاخ ها کاری کند تا دوباره نیروانا برگردد.

g9231_Untitled

*۶*رایان رینولدز(قط دوست-۲۰۰۵/راجر کامبل)

بازیگران بسیاری بوده اند که با پوشیدن لباس های مخصوص خود را به شکل انسان های چاق به نمایش گذاشته اند اما کاری که این بازیگر در این فیلم انجام داد این بود که خود را به صورت یک فرد چاق دوست داشتنی وشیرین نشان داد. به محض اینکه خود را از شر ان لباس طراحی شده رها کرد تبدیل شد به یک معشوقه به تمام معنا واین کار بسیار بزرگی بود.

a7562_ddd

*۷* مریل استریپ(بانوی اهنی-۲۰۱۱/فیلیپ لوید)

این بازیگر برنده اسکار برای انکه خود را شبیه به نخست وزیر سابق انگلستان کند،عمل جراحی پلاستیک را بحثی مختومه دانست و تنها با قدری سیلیکون والبته کلاه گیس کاری کرد تا بازی در این نقش برای او هفدهمین نامزدی وسومین جایزه اسکار را به ارمغان بیاورد

x7311_Meryl_Streep_and_Mar

*۸* انتونی هاپکینز(هیچکاک-۲۰۱۲/ساشا کرواسکی)

به نظر شما برای بازی کردن نقش یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینمای،چه کسی مناسب تر از یکی از بزرگترین بازیگران زنده دنیا هستش؟ در این فیلم تاریخی برای بازی در نقش الفرد هیچکاک این بازیگر سنگ تمام گذاشت ، رفتارهای عجیب و غریب هیچکاک را چه کسی می توانست بهتر از این بازیگر ارائه بدهد.

g3438_anthonyhopkinsalfred

*۹* ربکا رومین(ایکس من-۲۰۰۰/برایان سینگر)

شخصیت میستیک یکی از اصلی ترین شخصیت های داستان مردان ایکس است.این بازیگر در ۳ فیلم از این سری فیلم ها با پوشیدن لباسی  ابی رنگ که شبیه به پوست پرندگان بود نقش افرینی بسیار متفاوت از خود ارائه کرد.هرچند که در دو سری جدید از فیلم های مردان ایکس او جای خود را به کریستین لارنس داد تا این بازیگر برنده اسکار نیز این لباس عجیب را امتحان کند.

*۱۰* چارلیز ترون(هیولا-۲۰۰۳/پتی جنکینز)

این بازیگر که به عنوان یک مدل نیز بسیار شهرت دارد این بار قرار نبود نقش زنی زیبا را به نمایش بگذارد ،قرار بود نقش یک قاتل سریالی را ایفا کند.او برای این نقش چیزی حدود ۱۴ کیلو گرم وزن اضافه کرد و اگر بادقت به صورتش نگاه می کردید می توانستید لکه های زرد رنگ پوستی را نیز روی صورتش ببینیدف اما همه این مشقت ها زمانی ارزشمند شد که بازی در این نقش برای او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان اورد.

v5889_charlizetheronmonste

  • امید قلی پور

نظرات  (۳)

جالب و مثل همیشه عالی بود.ممنون
پاسخ:
تشکر از دوست خوبم
  • علی ابراهیمی
  • چ جالب بود !!
    بدرمورد بعضیاشون واقعا شناخت نداشتم !
    پاسخ:
    حالا منتظر بعدی ها باش.
    جالب بود ممنون
    فقط کاش برای شماره 9 عکس هم میذاشتید
    پاسخ:
    عکس داشت فقط کمی تا قسمتی خلاف قوانین بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی