وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

جنگ روبات های غول پیکر، بازگشت سوپرمن از فضا، ادامه ماجراجوی های  کتنیس اوردین در the hunger games، رویایی با فیلم تازه گارگردان district9 و باز هم تماشای پایان دنیا نشستن و محو سفرهای فضایی شدن، سینمای علمی-تخیلی انگار هرچه در چنته داشته دارد را میخواهد در سال جدید رونمایی کند تا مشخص شود هرسال می تواند سال این سینمای پیشرو باشد، تنوع وایده های نو می تواند سال 2013 (1392) را به یکی از ماندگارترین دوران سینما تبدیل کند، البته اگر این ایده ها به خوبی اجرا و نمایش داده شوند، اما نکته جالب اغلب این فیلم ها تم نابودی بخشی از زمین یا نابودی کامل آن است، انگار فیلم سازان از آینده دور زمین وساکنانش خبر دارند!
شما به خواندن این مقاله دعوت می کنم و به بررسی 5 فیلم مهمی که در ماه های آینده اکران خواهند شد می پردازیم.

 
فیلم های علمی-تخیلی سال جدید چگونه فیلم هایی هستند ؟

1-ELYSINM
کارگردان: نیل بلامکمپ
بازیگران: مت دیمون،جودی فاستر،الیس براگا
تاریخ اکران: 18یا 20 مرداد ماه

20123588870986917185

نیل بلامکمپ بعد ازموفقیت چشمگیر فیلم district9 سراغ سوژه دیگری در ژانر علمی تخیلی رفته که تاحدودی می توان آنرا ادامه ای غیر مستقیم بر فیلم قبلی اش دانست، در سال 9521 جامعه طبقاتی مردم را به دو طبقه کلی تقسیم می کند، طبقه اول انسان های فقیری هستند که مجبورند روی زمینی زندگی کنند که جمعیتش در حال انفجار است و درهر گوشه و کنار آن جرم وجنایتی رخ می دهد وخود زمین هم حال و روز خوشی ندارد و رو به نابودی است، از آن طرف مرفحان بی دردی هستند که طبقه دوم را تشکیل می دهند. آنها با ساختن ایستگاه فضایی بکری به نام الیزویم (به معنی بهشت) در فضا،خود را از شر زمین و ساکنانش خلاص کرده اند وبا خیال راحت مشغول زندگی شان هستند،اما مشکل از جایی شروع می شود که ساکنان الیزیوم با تصویب قوانینی،مهاجرت از زمین به انجا را غیر قانونی اعلام می کند،این درحالی است که فردی به نام مکس(مت دیمون) که هنوز ساکن زمین است میخواهد مساوات بین دو گروه رعایت شده تا با این کارش نه تنها جان خود، بلکه جان میلیون ها انسان را نجات بدهد. این فیلم با هزینه 120 ملیون دلاری خود دیگر یک فیلم مستقل محسوب نمی شود.

2-ENDER S GAME
کارگردان: گویین هوود
بازیگران: هریسون فورد، اسا باترفیلد،بن گینگزلی و………
تاریخ اکران: 10 ابان ماه

80498279726497559916

تا قبل از ماجرای فیلم دو حمله از طرف بیگانگانی که همه آنها را با نام (فارمیک) می شناسند به زمین صورت گرفته که اگر قهرمان های نیروی نظامی بین المللی نبودند زمین وانسان های روی آن به کل نابود می شدند. اما برای جنگ بعدی، آنها به نیروهای جوان مستعدی نیاز دارند که جایگزین نیروهای قدیمی وخسته شوند. در بین نیروهای تازه وارد پسر بچه ای به نام (اندر) وجود دارد که با اینکه خجالتی است اما خیلی زود استعداد فوق العاده اش را در مبارزات تن به تن و مبارزات استراتژیک به رخ دیگران می کشد. حالا او یکی از امید های اصلی مقابله با ارمیک ها محسوب می شود. این فیلم 110 میلیون دلاری را گوین هوود از روی کتابی به همین نام و قلم اسکار اسکات کارد ساخته که کتاب بسیار مشهور به نامی در ژانر علمی-تخیلی است.

3-RIDDICK
کارگردان: دیوید تووهی
بازیگران: وین دیزل، کارل ابن، یوردی موا، و……..

61041110319336688967

(ریدیک) بعد از خیانت هم نژادانش به او، در یک سیاره  ویران شده به حال مرگ رها می شود. اما او برای زنده ماندنش درمقابل غارتگران فضایی دست از مبارزه برنمیدارد وهمین کافی است تا او قدرتمندتر وخطرناک تر از قبل شود. حالا او هم باید از پس شکارچیانی که به سراغش می آیند بربیاید وهم به سیاره اش بازگردد تا از نابودی آن جلوگیری کند. این سومین فیلم از مجموعه وقایع نگری ریدیک است که براساس بازی کامپیوتری آن به همین نام ساخته شده است، دراین قسمت که با هزینه 38 میلیون دلار ساخته خواهد شد، بازهم وین دیزل نقش ریدیک را بازی خواهد کرد و همانند قسمت قبلی دیوید تووهی آن را کارگردانی می کند.

4- THE WORLD’S END
کارگردان: ادگار رایت
بازیگران: سیمون پگ،نیک فراست
تاریخ اکران: 3 ابان ماه

78612336435652954445

این فیلم سومین و به نظر آخرین فیلم از سه گانه کمدی با نام THEREE FLAVOURS CORNE TTO TRLIGY  است که خالقان آن سیمون پگ، ادگار رایت ونیک فراست هستند، دو فیلم قبلی در سال های 2004 و 2007 منتشر شدند که یکی از ژانرها را به تمسخر گرفته بودند، در این فیلم جدید سیمون پگ پایش را در کفش فیلم های علمی-تخیلی کرده و قرار است با آلمان های مهم این ژانر بازی کند وشما را تا حد مرگ بخنداند.

5-THE HUNGER GAMES : CATCHING FIRE
کارگردان: فرانسیس لورنس
بازیگران: جنیفر لورنس، الیزابت بنکس،فلیپ سیمور هافمن ………
تاریخ اکران: 2 آذر ماه

67114287346929554075

دومین قسمت از سری فیلم های THE HUNGER GAMES به نام  CATCHING FIRE (آتش فریبنده) در حال اکران است که قسمت قبلی آن به خوبی توانسته نام این سری را در بین عموم جا بیندازد. در قسمت دوم این سری که بر اساس کتاب های سوزان کالینز ساخته می شود، کنتیس اوردین بعد از برنده شدن در تورنمنت قبلی به خانه باز می گردد، اما می داند که  طبق قوانین آنجا را برای همیشه باید ترک کند و همانند برندگان قبلی تورنمنت به مکانی دیگر برای زندگی برود. اما در ذهن او جرقه ای برای شورش وجود دارد و …

 
 

با نهایت تشکر وسپاس که ما را در این مقاله همراهی کردید.

  • امید قلی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی