وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

سینمای جهان در تسخیر هیولاها و زامبی ها

سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ

این روزها سینمای جهان در تسخیر هیولاها و زامبی هاست. “دانشگاه هیولاها” و “جنگ جهانی زد” به اکران عمومی در آمدند و گیشه های سینما را به تسخیر خود درآوردند، این دو فیلم در هفته گذشته مخاطبان زیادی را به سینماها کشانده اند، اما باید گفت که اکران فیلم های خوب و پرطرفدار به هفته  گذشته منتهی نمی شود.بلکه فیلم های خوبی در هفته آینده روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.اما فعلا به سه فیلم پر حاشیه و جریان ساز این هفته می پردازیم و بعد سراغ فیلم های هفته بعدی میرویم:

 

سینمای جهان در تسخیر هیولاها و زامبی ها

دانشگاه هیولاها

تولید شرکت های دیزنی و پیکسار در اولین هفته اکران در امریکا و کانادا به فروش خیره کنند 82 ملیون دلار دست پیدا کرد و ضمن اینکه فیلم اول شد، بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیکسار پس از داستان اسباب بازی های 3(110 ملیون دلار) را به نام خود ثبت کرد.این فیلم که قسمت دوم انیمیشن محبوب “کارخانه هیولاها” است در سطح بین المللی در 35 کشور 54.5 ملیون دلار فروخت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را یک هفته به عقب به 136.5 ملیون دلار رساند. فیلم یک عقب گرد دارد. در این قسمت مخاطبان با پیش زمینه این دو هیولای جذاب و دوست داشتنی آشنا می شوند. جیمز و مایک زوج جدا نشدنی هستند اما اوضاع از اول این طور نبود.این دو هیولا از همان ابتدا که آشنا شدند، نمی توانستند همدیگر را تحمل کنند “دانشگاه هیولاها” نشان می دهد چطور جیمز و مایک اختلافات خود را کنار گذاشتند و بهترین دوست هم شدند. این فیلم را دان اسکانلن کارگردانی کرده است. تماشاگران در وب سایت سینما اسکور به این فیلم درجه (a) که بالاترین درجه برای فیلم هست و می توان در نظر گرفت را دادند.

70508914725833042958

جنگ جهانی زد

فیلم اخر الزمانی جنگ جهانی زد با بازی برد پیت، منتقدان سینمایی را غافلگیر  کرد.این فیلم در هفته اولش 66 ملیون دلار فروخت که تا به امروز یک رکورد جدید به حساب می آید.تا قبل از این تنها  فیلم “اواتار” توانسته بود به این رقم نزدیک بشود.این فیلم همچنین بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیت را به نام خود ثبت کرد، رکورد قبلی در اختیار “آقا و خانوم اسمیت” با بازی او و انجلینا جولی بود که تابستان 2005 در هفته اول اکران 50.3 ملیون دلار فروخته بود. موفقیت جنگ جهان زد در گیشه های فروش یک پیروزی قابل ملاحظه برای پارامونت است. جنگ جهانی زد را مارک فورستر کارگردانی کرده است وشرکت “اسکای دنس پروداکشنز” یکی از تهیه کنندگان ان است، جنگ جهانی زد پروژه محبوب پیت بود و خودش هم یکی از تهیه کنندگان ان است. جان گودمن و بیلی کریستال که در فیلم اول صداپیشه دو نقش اصلی -جیمز پی سالیوان و مایک وازووسکی- بودند، در دانشگاه هیولا ها  نقش های خود را تکرار کردند. به لطف موفقیت فیلم های دانشگاه هیولا ها و جنگ جهانی زد مجموع فروش فیلم در امریکای شمالی در تعطیلات اخر هفته رقمی حدود 236 ملیون دلارشد که یکی از 10 هفته موفق تاریخ سینمای امریکا به لحاظ فروش است. “جنگ جهانی زد” بر مبنای رمان پرفروش “جنگ جهانی زد-تاریخ شفاهی جنگ زامبی” -نوشته مکس بروکس- ساخته شده است که این رمان در سال 2006 منتشر شد. برد پیت در این فیلم نقش جری لین کارمند سازمان ملل متحد را بازی می کند، جری برای مقابله با یک بیماری عالمگیر که باعث تبدیل شدن انسان ها به زامبی شده و تهدیدی برای ارتش ها و حکومت ها و فراتر از آن تهدیدی برای نژاد بشری است، دنیا را زیر پا میزارد.

20577016588789307740

مردی از فولاد

به نظر می رسد “مردی از فولاد” بدترین زمان ممکن را برای اکران انتخاب کرده است. فیلمی که عده زیادی در انتظار اکران آن بودند، درگیشه خیلی مورد اقبال عمومی قرار نگرفت. پیش از اکران “جنگ جهانی زد” خیلی از کارشناسان فروش بالای فیلم را پیش بینی کرده بودند. و حتی فکر می کردند جنگ جهانی زد رقابت نزدیکی با مردی از فولاد زاک اسنایدر و کریستوفر نولان خواهد داشت و حتی بعضی ها فکر می کردند سوپرمن از زامبی ها پیشی بگیرد اما خب این اتفاق نیفتاد. در نهایت کاهش فروش “مردی از فولاد” در هفته دوم اکران بیشتر از حد انتظار بود.اما در نهایت این فیلم توانست مجموع فروش داخلی را از مرز 200 ملیون دلار وفروش جهانی 400 ملیون دلار را بگذراند، این فیلم این هفته در ایالات متحده و کانادا 41 ملیون دلار فروخت و65 درصد کمتر از هفته پیش بود، این فیلم به کارگردانی زاک اسنایدر ساخته شده است و فیلمنامه نویسی این کار برعهده کریستوفر نولان قرار گرفته بود، به نظر می رسد همین نکته توقع مخاطبان را بالا برده باشد.داستان فیلم هم که دیگر برای همه روشن و واضح است.

03815724183478697258

  • امید قلی پور

نظرات  (۲)

دانشگاه هیولاها رو تا وسطاش دیدم متاسفانه بقیه شونم ندیدم! فکر میکنم برای شروع جنگ جهانی زد بهتر باشه
پاسخ:
مرسی.بهسایت ما سر بزنید گیمرها
امید جان خیلی ممنون بابت مقالات خوبتون ببخشید که نتونستم بیام گیمر ها زیرا به تازگی گرفتاری های بسیاری نصیبمان شده است!
خداحافظ
پاسخ:
ممنون-انشالله که خیر باشد منتظر حضورتون هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی