وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

طلاق های سینمایی در فیلم های به یاد ماندنی

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۵۳ ب.ظ

هفته پیش فیلم عروسی بزرگ با بازی رابرت دنیرو به روی پرده های سینما جهان رفت.فیلم درمورد زوجی(دایاناکیتون ورابرت دنیرو)است که مدتی زیادی است از هم جدا شده اند اما برای اینکه نقش یک پدر ومادر خوب را در عروسی بازی کنند نمی توانند حرفی از این جدایی بزنند.بنابراین برای همه فیلم بازی می کنند وبه همه نشان می دهند که چه پدر ومادر خوبی هستند.در ماهی که گذشت چند فیلم با داستان های مشابه مانند((میسی چه می داند؟) بابازی جولین مور هم بر روی پرده سینماها رفتش اما با استقبال کم وبیش عموم مواجه نشده است.نشریه وال استریت ژورنال تصمیم گرفته است که سری به طلاق های معروف در فیلم های هالیوودی بزند ،فیلم های که با جدا شدن دوستاره از هم اه از نهاد مخاطب بلند می شود.طلاق های که گاه خنده دار هستش وگاهی اوقات رومانتیک وگاهی اشکتان را در می آورد. نویسنده این متن خانوم مری پولز در نشریه وال استریت هستند که آن را باز نویسی کردیم وتقدیم شما می کنیم.

درانتظار بازدم(Watinig to exhale)

هیچ شکی نیستش که فارست ویتاکر توانسته یک فیلم اقتباسی خوب از رمان پرفروش مک میلان بسازد،فیلم خوش ساخت است ودرحالاهم که به این فیلم نگاه می کنیم،باز هم از ان لذت می بریم ،اما فیلم نکته جالبی دارد،ان هم اینکه زنان می توانند تا پایان دنیا از همدیگر عصبانی باشند،آنجلا بست با بازی برنادین هریس در فیلم متوجه می شود که همسرش قصد دارد به خاطر یک زن سفید پوست اورا ترک کند.آنجلا مختصص کشف کردن ماجراهایی است که هیچ کس از انها سر در نمی آورد و وقتی داستان ترک همسرش را متوجه می شود خانه وماشین را به همراه دوستان به آتش می کشد.من زمانی که فیلم را برای بار دوم دیدم، متوجه شدم دیدن این فیلم برای زنانی که در این موقعیت قرار گرفته اند بسیار آرم بخش هستش.

e296_screenshot20120910at

ولنتاین غم انگیز(blue valentine)

درک کیانفرس کارگردان فیلم ،یک دوره پنج ساله رابه خوبی عقب وجلو می کند ومخاطب را درجریان تمام اتفاقات می گذارد، این یکی از همان طلاق های است که شما به مخاطب خودتان می گویید که ای کاش دوباره به هم بازگردند.سیدنی ودین(میشله ویلیامز ورایان کلسینگ) را نشان می دهد که باعشق زندگی شان را شروع می کنند،اما با هم به مشکل بر میخورند،زن داستان دوست دارد برود درسش را ادامه دهد و یک سرپرستار خوب شود، اما مرد داستان تحصیلاتش را در دوران دبیرستان رها کرده است وعلاقه ای به بهتر بودن ندارد ،او دوست دارد همانطور که هست بماند وهیچ چیزی در زندگی شان تغییر نکند. کارگردان با بالا وپایین کردن داستان به یک تعادل می رسد واینجا مخاطب را باخودش درگیر می کند. از او میخواهد که با فیلم همراه شود وبرای زوج مورد نظر تصمیم گیری کند واین طور است که فیلم با یک پایان عجیب وغریب تمام می شود ،زوج عاشق داستان از هم جدا می شوند؟؟ اما هیچ کس دوست ندارد این را باور کند!!

g743_blue_valentine_007

شوهران وهمسران(Husband and wivers)

از هم جدا شدن یکی از مشخصه های اصلی وودی الن هستش مگر نه؟ اما این بار او یک رابطه قوی وپر احساس را به نمایش گذاشته است.جک وسالی (سیدنی پولاک وجود دیوس)
به بهترین دوستانشان(میا فاورو و وودی الن) اعلام می کنند که قرار است از هم جدا شوند .خیلی دوستانه اعلام می کنند که میخواهند دور از هم جدازندگی کنند وهیچ کس هم قرار نیست آسیب ببیند.اما در این  میان دوستانشان از این تصمیم جا میخورند وفکر می کنند که اگر جک وسالی به این نتیجه رسیده باشند قطعا آنها هم به این سرنوشت دچار خواهند شد، به همین خاطر دست به کار می شوند که آنها تنها نمانند .جودی تصمیم می گیرد سالی را با یکی از همکارنش آشنا کند ودر عین حال گیب(وودی الن)  زمان بیشتری را بایکی از شاگردانش (جولیت لویس) می گذراند.این فیلم سرشار از دیالوگ هایی است که شما را به فکر فرو می برد. وباعث می شود مخاطب درمورد فلسفه ازدواج بیشتر فکر کند.

y5451_HusbandsAndWives10

دل زندگی(Heartbanurn)

گمان می کنیم که کسی مانند مریل استریپ هیچ وقت طلاق نمی گیرد.در فیلم مایم نیکلاس،او نقش ریچل سم استات را بازی می کند.استریپ در فیلم به اندازه ای نورای کتاب کمدی نیستش ،اما به خوبی توانسته در نقش یک خانوم باردار از پس خیانت همسرش بربیاید، چه کسی می تواند شایعه ای که ریچل به راه انداخت را باور نکند؟ حالا که دوباره فیلم را می بینید ممکن است به یاد فیلمی به عنوان(پیچیده است) بیفتید که در این لیست جایی ندارد.این فیلم ها همه درمورد طلاق هایی است که مارا به خنده می اندازد یا شاید هم به گریه؟! در این فیلم با دیدن او می گوییم که چه زن نازنینی است ،درحالی که مردان حرص می خورند ودوست دارند خرخره او را زنده زنده بجوند ،چرا که همسرخیانت کارش را به خاکستر می نشاند.

p6359_502622_ERzJVzSv

  • امید قلی پور

نظرات  (۴)

  • شروین ابراهیمیان
  • همسرخیانت کارنوش جونش که به خاکسترنشانده شد...
    ههههههههه

    اقا ممنون بابت مطلب جاب بود

    اخییییییییییی
    خیلی قشنگ بود
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    امید جان دیگه وبلاگ نمیای
    پاسخ:
    چرا میام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی