وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

وبلاگ امیدقلی پور

دوستان عزیز این وبلاگ شخصی من هستش،و شما می توانید از این طریق با من در اتباط باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۰۰فیلم،۱۰۰ دیالوگ، بخش اول سینمای ایران(۱)

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۰۵ ب.ظ

سلام خدمت شما دوستان عزیز وهمراهان ما در  وبلاگ خودم و سایت بزرگ گیمرها،همانطور هم که قبلا عنوان کرده بودیم برای شما ،گیمرها در چند شاخه فعالیت دارند که یکی از این شاخه ها سینمای ایران و جهان هستش.به  همین خاطر قصد داریم از امروز مقالات متنوعی را در این بخش برای شما فراهم کنیم .هدف از انتشار این مقاله این بود که اولا یادی کنیم از  خاطرات خود از این فیلم ها دوما دیالوگ های ماندگاری که در زندگی روزمره خود نیز گاهی اوقات دچار ان می شویم را برای شما از این فیلم ها فراهم کنیم.این شما واین هم بخش اول این مقاله……..سینمای ایران.

۱-اقا یوسف،
-قرص ها تو خوردی؟
+نه
- اومدیم و من یه وقت رفتم،تو باید یادت بره؟
+ تو نباشی من برای چی باید قرص بخورم؟

اقا یوسف

۲-ناصر الدین شاه اکتور سینما
فرشباسی(محمد علی کشاورز):عکاس باشی چرا می نمی نوشد؟
عکاس باشی(مهدی هاشمی):عکاس باشی با نگاتیو مست می شود وبا پوزیتیو به هوش می اید.


۳- اتوبوس شب:
خسرو شکیبایی: تا حالا فک می کردم جواب یه زن تنها رارو کی میده حالا فک می کنم جواب بچه شو کی میده

اتبوس شب

۴-صورتی
لیلا مشرقی(فقیه سلطانی):سلام خیلی خانومی که هوای شهرام را داشتی ابروریزی نکردی
سحر(میترا حجار):تو خیلی خانومی که نزاییده مادر شدی!


۵-وقتی همه خوابیم
چکامه(مزده شمسایی):خیلی داد بزنی ممکنه برادراش بشنون.اونوفت ممکنه ناچار بشی برای ثابت کردن این که دستات پاک خون الودش کنی.


۶-سگ کشی
تو این دنیا از یه نفر که معذرت میخوای، بقیه وامیستن تو صف.رضا کیانیان-مجید مظفری


۷-خانه ای روی اب
عزت ا….اتظامی:مادرت زن نجیبی بود.
رضا کیانیان:نجابت وقتی معنا پیدا می کنه که راه دومی هم وجود داشته باشه.

 

خانه ای روی اب

۸-محاکمه در خیابان
قبول کن که من دروغ نمی گم،یعنی کسی نیستم که بین راست ودروغم پول و قدرت باشه

۹-دایره زنگی
بیت المال…
عربی بلدی؟
بیت یعنی خونه، مال یعنی مال
مال اداره نیست، مال خونه‌س…

۱۰-اشکان انگشترمتبرک و چند داستان دیگر.
دکتر:انگل یا غیر انگل،این اخرین جلسه ماست.از شنیدن حرفات خسته شدم،شب ها کابوس می بینم.دیگه جرات نمی کنم حتی یه لیوان اب بخورم،اگه اب تو بطری نباشه فکر می کنم نشانه ای است برای خود کشی.
اشکان:دکتر،تو اون لحظه تمرکز کنین روی یه چیز دیگه.


۱۱-مارمولک
رضا مارمولک(پرویز پرستویی):من دهنتونو….خداوند مورد عنایت قرار بدهد انشاالله، سلام بنده رو به مادرتون ابلاغ بفرمایین! )))

۱۲-پله اخر
خسرو(علی مصفا)
“بعد از مردنم تا یک روز یا بیشتر، ناخن هایم رشد می کنند و موهایم و ریشم، انگار هنوز از مرگ من بی خبرند.”

۱۳- سوته دلان
مجید(بهروز وثوقی): آدم دروغگو دشمن خداست!…..
ای وای که چقدر دشمن داری خدا…..
دوستاتم که مائیم، یه مشت عاجز علیل ناقص عقل،
که در حقشون دشمنی کردی!

۱۴-یکی از ما دونفر
سارا (السا فیروزآذر): احمق,منم یه آدمم مثل تو.پر از عقده.اما چیزی که تو نمی تونی بفهمی اینه که من سعی می کنم آدم خوبی باشم .اما تو سعی می کنی جلوی این خوب بودن رو بگیری.گورِ پدر هرکی که به من و تو صدمه زده . سعی که می تونیم بکینم آدم باشیم !

۱۵-قیصر
قیصر(بهرزو وثوقی):فکر کردی چی ننه؟ کسی از مردن ما ناراحت میشه؟ نه ننه سه دفه که آفتاب بیفته لب این دیفال و سه دفه که اذون مغربو بگن، همه یادشون میره ما کی بودیم و واسه چی مردیم، همون جوری که ما یادمون رفته این دوره زمونه کسی حوصله قصه شنفتن نداره…..

۱۶-واکنش پنجم
جمشید هاشم پور :
همه چیز باید سر جای خودش باشه
نون تو سفره
گل تو گلدون
زن بیوه هم خونه باباش…….

۱۷-محیا
شهاب حسینی : عمر آینه ها از ما آدما بیشتره،اگه نشکنن؛
اگه بشکنن و تیکه تیکه هم بشن،بازم آینه اند،تو هر ذره اش می تونی خودت ببینی…
قاب آینه مثه تن آدمه ، میپوسه ، موریانه میخوره ، میسوزه،از بین میره؛
اما آینه مثه روح آدم می مونه…
اگه هزار تیکه هم بشه ، بازم آینه ست …


۱۸-قرمز
ناصر ملک (محمدرضا فروتن) : بازم می‌زنمش حاج آقا … زنی که با مردای غریبه بگو بخند راه بندازه … جلوی مردای غریبه رژه بره … نیششو واکنه … حقشه کتک بخوره …

۱۹- دل شکسته
(زنده یاد خسرو شکیبایی):اینا اصلآ خود گیری دارن خودشون خودشونو میگیرن بعد خودشون ریش گرو میزارن خودشونو ول میکنن ….

۲۰-تاراج

ما قاچاقچی ها تو خودمون قانون داریم :
ماده اول : دنیا پر نامرده
دوم : جز خودت , کسی رو دوست نداشته باش
سوم : برادرت اولین دشمن توئه….. رفیقت دومی.

تاراج

 

  • امید قلی پور

نظرات  (۴)

فقط اون تیکه مارمولک :))
وبلاگت مبارک باشه امید.به امید پیشرفتت ...
پاسخ:
مرسی مسعود جان.اره من هم بیشتر از اون خوشم امد.
  • علی ابراهیمی
  • خیلی جالب بود امید جان ! مخصوصا 9 و 11 ک خیلی باحا.ل بودن !
    پاسخ:
    مرسی علی جان منتظر قسمت های بعدی باش.
    مطلب خیلی خوبی بود ...
    منتظر قسمت های آینده هم هستیم ...

    پاسخ:
    ممنون عارف جان،من هم خودم منتظر هستم

    ممنون اقا امید بابت مطلب

    پاسخ:
    خواهش می کنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی